RODITELJI, jeste li ravnopravni čimbenici odgojno obrazovnog procesa?
Roditelji, koliko ste spremni surađivati sa odgajateljima i članovima stručnog tima vrtića u odgoju i obrazovanju vašeg djeteta? Na ovo pitanje prilikom upisa djeteta u vrtić, na inicijalnom razgovoru ili prilikom potpisivanja Ugovora o korištenju usluga dječjeg vrtića, svi su roditelji jednoglasno izjasnili koliko im je važna maksimalna suradnja sa svim osobama koje sudjeluju u odgoju njihova djeteta.
Promišljajući u današnje vrijeme kakva je i koliko je zahtjevna uloga roditelja u svim dimenzijama u odgoju svoje djece, ne samo u odgojnim stilovima – kakav ste roditelj (strog, popustljiv ili komplementaran), već i vrsta roditeljskog ponašanja, vidljiva su kroz poruke koje šaljete, kao i vaša nastojanja da ta bezuvjetna davanja i cjelokupni vaši postupci, budu i ostanu ono najbolje što možete priuštiti svom djetetu.
Već dulji niz godina u vrtiću se ulaže veliki trud, profesionalno znanje i vještine kako bismo stvorili sigurno i poticajno okruženje za cjelovit razvoj djece. Iz tog razloga, roditelji kao ravnopravni partneri i odgojitelji susreću se na istim odgojnim zadacima, svako u svojoj ulozi, pa je izuzetno važno zajednički stvarati uvjete za suradnju. Raditi s djecom i surađivati s roditeljima prelazi iz jednog običnog i formalnog odnosa u neraskidivo partnerstvo u kojem je dijete najveći dobitnik. Ta suradnja je ujedno i vrlo važan preduvjet kvalitetnog razvoja i odgoja vašeg djeteta.
Kako se ta suradnja ostvaruje? Na koji način je ta suradnja vidljiva? Odgovor je jednostavan; kroz roditeljske sastanke (informacijske i komunikacijske), kroz individualne razgovore s roditeljima, kroz zajednička druženja roditelja i djece (Božićna i Uskršnja radionica), preko kutaka za roditelje i poruka koje vam svaki od njih u određenom dijelu godine šalje. Kakav je uopće smisao dolaženja na roditeljske sastanke u vrtiću? Kao što dijete raste, razvija se tako se i roditelj razvija u svom roditeljstvu. i kao što dijete vrtićka iskustva ne može steći izvan vrtića, tako je i roditelju sudjelovanje u skupnom radu u vrtiću nova kvaliteta, koju kao roditelj ne može dobiti ni na kojem drugom mjestu: ni u parku, ni u čekaonici pedijatra, ni u igraonicama na proslavi dječjih rođendana!
Već na temelju naslova ovog članka, možete potvrditi, barem ono što je nama iskustveno dobro poznato, slab interes i odaziv roditelja općenito za sudjelovanje u bilo kojem djelu odgojno-obrazovnog rada vrtića. Je li razlog tomu neobaviještenost, dok sa svakog kutka vrtića stoje istaknute šarolike i podcrtane rečenice koje zovu na sastanak i druženje? Ili je možda razlog što su termini u vremenu kad radimo? Ili je stvarni razlog da i kad su termini uglavnom većini roditelja van radnog vremena u poslijepodnevnim satima kad je vrtić već zatvoren, jednostavno neki drugi mnogo važniji posao, problem ili bilo koji drugi nepremostivi razlog?
Zato sad ja imam pitanje za VAS: da li postoji u Vašem životu išta važnije od Vašeg djeteta?! Od toga da se založite za svoje dijete, informirate o njemu, naučite nešto novo ili samo provedete kvalitetnih dva sata, dva puta godišnje na radionici zajedno s njim/njom?! Zar to nije dužnost svakog roditelja?
Ovu priliku iskoristit ću da se zahvalim u ime cijelog odgajateljskog tima dječjeg vrtića svim onim mamama, tatama, jednoj baki i ujni koji su prisustvovali u zadnjih mjesec dana na roditeljskim sastancima i Uskršnjoj radionici… od 120 djece, njima sveukupno 27-ero.
Još jednom ću istaknuti i zaključiti, roditelji, Vi JESTE i MORATE biti ravnopravni sudionici u odgojno obrazovnom procesu Vašeg djeteta, jer vjerujemo kako samo zajedno, surađujući i dogovarajući se, možemo pružiti Vašem djetetu ono što želi i zaista treba!
Iz bilježnice vaše pedagoginje